Grow With Inspiration

E-COMMERCE SUCCESS

En podcast om framgångsrik e-handel

Senaste avsnittet

Simon Forslund, E-handelsansvarig på
Bra sommarmöbler

I detta avsnitt träffar vi Simon Forslund som är ansvarig för e-handeln på Bra Sommarmöbler.  

Bra sommarmöbler är ett familjeföretag som grundandes 1995. Simon har varit med i bolaget sedan 2014 då han fick ansvar över bolagets e-handelssatsning. Hans tidigare erfarenhet av e-handel kom från ett UF-företag, under gymnasiet, som sålde mobilskal. Detta drev han först tillsammans med några kompisar och sedan på egen hand fram till det att han valde att satsa på familjeföretagets e-handel.

Idag är de totalt 4 personer som arbetar med e-handeln och totalt 15 personer som arbetar som fastanställda i bolaget. Den största delen av försäljningen sker under perioden mars till augusti där de förra året omsatte 80 miljoner kronor. Av detta har cirka 60% av försäljning genomförts via e-handeln. Kunderna kommer dock ganska ofta in på webbsidan efter att ha besökt deras fysiska showroom där de arbetar aktivt med att driva försäljning till e-handeln.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns.

Senaste avsnittet

Max Dubois,
Verdane

I detta avsnitt träffar vi Max Dubois som är marknadsföringsexpert på investmentbolaget Verdane.

I intervjun pratar vi optimal organisation i ett e-handelsbolag, vilka roller som är lämpliga och om de bör finnas inhouse eller externt. Mycket av intervjun fokuserar på marknadsföring både utifrån hur man optimerar den för att växa bolaget och även ur ett värderingsperspektiv dvs vad är det utifrån marknadsföringen som skapar värde på ett bolag.

Vi pratar även trender i e-handelsbranschen och hur bolag nu måste anpassa sig till allt hårdare regler kring datahantering och spårning. Sist i intervjun kommer vi även in på bolagsvärdering och vad det egentligen är som är viktigt vid en investering.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns.

Podcastvärd

Jonny Rosengren

jonny@ecommercerecruit.se

Jonny Rosengren är en entreprenör med fokus på e-handel, SEO och SEM. Han har arbetat i branschen i över tio år och har erfarenhet från både internationella företag och egna verksamheter. 

Hans framgångsresa började 2008 då han parallellt med sin anställning startade ett antal sajter som publicist / bloggare. Idag har Jonnys webbsidor mer än 500 000 unika besökare varje månad. 

Idag driver Jonny flera e-handelsverksamheter, publicistsajter samt är delägare och Marknadsansvarig i rekryteringsföretaget E-commerce Recruit. 

Jonny Rosengren

Tidigare avsnitt

Simon Forslund, Bra sommarmöbler

Bra sommarmöbler är ett familjeföretag som grundandes 1995. Simon har varit med i bolaget sedan 2014 då han fick ansvar över bolagets e-handelssatsning. Den största delen av försäljningen sker under perioden mars till augusti där de förra året omsatte 80 miljoner kronor. Av detta har cirka 60% av försäljning genomförts via e-handeln. Kunderna kommer dock ganska ofta in på webbsidan efter att ha besökt deras fysiska showroom där de arbetar aktivt med att driva försäljning till e-handeln.

Max Dubois, marknadsföringsexpert på investmentbolaget Verdane.

I intervjun pratar vi optimal organisation i ett e-handelsbolag, vilka roller som är lämpliga och om de bör finnas inhouse eller externt. Mycket av intervjun fokuserar på marknadsföring både utifrån hur man optimerar den för att växa bolaget och även ur ett värderingsperspektiv dvs vad är det utifrån marknadsföringen som skapar värde på ett bolag.

Vi pratar även trender i e-handelsbranschen och hur bolag nu måste anpassa sig till allt hårdare regler kring datahantering och spårning. Sist i intervjun kommer vi även in på bolagsvärdering och vad det egentligen är som är viktigt vid en investering.

Jesper Eriksson, Sverigechef på KLARNA

I detta avsnitt träffar vi Jesper Eriksson som är Sverigeshef för Klarna. Han tillträdde rollen i höstas med uppdraget att driva klarnas förändringsresan framåt på nationellt plan. Fokus i detta arbete ligger på hållbara betalningar samt på skiftet från att vara en renodlad betalningsleverantör till att bli en tillväxtpartner för anslutna handlare.

Som en del i det här arbetet har Klarna under det senaste året genomfört en rad förvärv (av exempelvis Pricerunner), som ett sätt att optimera sitt marknadsföringserbjudande och sin datainsamling och därmed konkurrera med de amerikanska annonsjättarna såsom Google och Meta.

Head of SEO, MEDS
Daniel Larsson

I detta specialavsnitt gör vi en fördjupning i SEO-arbetet på nätapoteket MEDS. Med oss i Intervjun har jag den prisvinnande SEO-experten Daniel Larsson som är SEO-chef på företaget.

I intervjun får ner höra mer om hur MEDS arbetar med onpage, offpage och teknisk SEO för att nå framgångar inom området.

Daniel har lång erfarenhet av innehållsskapande från bland annat rollen som Content Manager på Schibsted och som fristående konsult och skribent för några av Sveriges största tidningar inom hälsa och skönhet. Innan MEDS var han på Kronans Apotek och hade rollen som SEO & Content Manager, där han under 2020 belönades med Svenska SEO-priset för sitt arbete med organiskt sök. 

Rahele Steiner, XXX Lutz

I detta avsnitt träffar vi Rahele Steiner som är VD på möbelvaruhuset XXX Lutz. Internationellt omsätter denna österrikiske koncern hela 5,3 miljarder euro. I Sverige lanserade de e-handel i november 2021 och har sedan 2009 haft ett fysiskt varuhus i Malmö. De har en aggressiv tillväxtplan framåt både gällande antalet fysiska varuhus och för den digitala tillväxten.

Vi fokuserar en stor del av intervjun på att gräva i bolagets e-handelssatsning och om hur denna satsning passar in i koncernens övergripande strategi och organisation.

Läs mer…

Skincity och Cure Media

I detta avsnitt kör vi en specialare om Influencer Marketing. Med oss i intervjun har vi Sam Foroozesh som är VD och medgrundare till Cure Media och Sabrina Pålsson Leuenberger som är Global Head of Digital Marketing på Skincity. Skincity har tillsammans med Cure Media under en tid arbetat med förändring av mediemixen från TV till just influencer marketing vilket gett influencer en central roll i deras tillväxtstrategi.  

 

Djerf Avenue, Rasmus Johansson

I detta avsnitt träffar vi Rasmus Johansson, medgrundare och CEO på Djerf Avenue. Tillsammans med sin partner Matilda Djerf, som är en populär influencer med över 2 miljoner följare på Instagram, startade de sitt e-handelsföretag under 2019. Under föregående år, 2021, omsatte de drygt 80 miljoner kronor med en vinst på över 26 miljoner.

Grunden i deras marknadsföring kommer från Matildas stora följarskara på både Instagram och Tiktok. Med tiden har de dock arbetat aktivt med att bygga upp egna företagskonto för Djerf Avenue som idag har en betydande följarskara. Totalt sett har de en låg markandsspend på cirka 1% av omsättningen. Samtidigt har de en relativt låg returgrad på 10%. Dessa två värden är det som till stor del bidrar till den otroligt fina lönsamhet som detta bolag har.

Läs mer…

Partykungen, Joel Svensson

I detta avsnitt träffar vi Joel Svensson som är grundare och VD på Partykungen. Han började sin resa 2009 och under året när hans mamma fyllde 50 år så gav Joel henne ett jobb i present och hon blev Partykungens första anställde. Idag 12 år senare driver han Partykungen som är ett av Nordens största e-handelsföretag som utan riskkapital lyckats omsätta över 300 miljoner under pandemiåret 2021. 

Resan började med en arbetslös mamma och ett intresse för maskeradkläder och idag driver 35 årige grundaren och VD:n Joel Svensson Partykungen med sina 100 anställda som vill göra det tråkiga roligt – och det roliga helt fantastiskt.  

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns.

Läs mer…

Maria Paulsson Rönnbäck, Astrid Wild

I detta avsnitt träffar vi Maria Paulsson Rönnbäck som är en av grundarna till outdoormärket Astrid Wild. De lanserade hösten 2019 och är relativt nya på marknaden. De specialiserar dig på outdoorkläder för kvinnliga former och driver enbart försäljning via egen e-handel. Under 2021 ökade de försäljningen med över 200 procent och landade på en omsättning på 7,2 miljoner kronor. I det dagliga arbetet har  de fullt fokus på att låta kunderna vara med i alla beslut från produktutveckling till leverans.

Puia Shamsossadati, grundare Golden Concept

Puia grundade Golden Concept 2015 efter att ha drivit sitt framgångsrika Instagram-konto ”This is a man’s world” under två års tid och sett att det fanns en marknad och ett intresse för exklusiva produkter. 

Golden Concept växte över 300 % procent under 2021. Bolaget omsatte över 80 mSEK med en vinstmarginal på mer än 40 % förra året. De primära marknaderna för Golden Concept är USA, Sydostasien och Mellanöstern och framåt kommer bolaget även satsa mer på Kina. I år satsar företaget på en tillväxt om 50 %, med samma vinstmarginal.

Läs mer…

Tirdad Zadeh, Blomsterlandet

I detta avsnitt träffar vi Tirdad Zadeh som är E-handelschef på företaget Blomsterlandet.  

Bolaget var tidigt ute med att bygga upp en digital närvaro där mycket fokus initialt låg på att bygga en kunskapsbas för de som sökte information om växter och trädgård. Blomsterlandet har idag 64 fysiska butiker där e-handel fortfarande står för en relativt liten del. Bolaget satsar intensivt på e-handelsbenet och ligger långt fram när det kommer till teknisk utveckling, synlighet och användarvänlighet.

Kristina Lukes, CEO på Nelly.com

I detta avsnitt träffar vi Kristina Lukes från företaget Nelly.com. Kristina blev headhuntad till VD-rollen för snart 2 år sedan. Sedan dess har covid-19 och restriktioner präglat samhället vilket självklart påverkat deras grundaffär där festmode historiskt varit en stor produktgrupp.

Just nu har bolaget fokus på att testa kanalerna TikTok och Live shopping där de ständigt lär sig nya saker och utvecklas. De har även anammat konceptet gamification för att öka både lojaliteten och engagemanget hos kunderna.

Läs mer…

Anders Ankarlid, A Good Company

A Good Company fokuserar på vardagsprodukter med stor spridning bland vanliga konsumenter. Några av deras storsäljare är anteckningsblock av stendamm, tandborstar av bambu och mobilskal av rester från linfrön, produkter som de utvecklat för att göra dem maximalt hållbara med snygg design. De har vuxit snabbt och omsatte första verksamhetsåret 2019 sex miljoner kronor. Året efter omsatte de 27 miljoner och under 2021 nådde de hela 75 miljoner kronor – utan att fokusera på försäljning.

Wilhelm Sporrong, Gamifiera

I detta avsnitt träffar vi Wilhelm Sporrong från Gamifiera som är ett bolag som jobbar med gamification. Wilhelm var tidigare VD på Webhallen där de var något av pionjärer inom konceptet gamification där de skapade en stark lojalitet i sitt kundmedlemskap genom att låta kunderna ta del av olika achievements för att samla poäng och därmed klättra i nivå inom programmet. Gamifikation har flera fördelar för en E-handlare såsom att få kunder att komma tillbaka, stärka varumärket, samla in kunddata, uppmuntra lojalitet, skapa tillhörighet, skapa hype kring nyheter och att öka konverteringen. 

Joel Löwenberg, Gymkompaniet

I detta avsnitt träffar jag Joel Löwenberg från företaget Gymkompaniet. Detta bolag säljer gym och träningsutrustning på nätet till både privatpersoner och företag. En stor del av företagets trafik kommer från SEO-artiklar och Joel uppskattar att han säkert skrivet närmre 200 artiklar om bara skivstänger. Utöver SEO så arbetar de med SEM och annonsering på sociala media. 2021 omsatte bolaget drygt 60 miljoner kronor med 8 anställda. Läs mer…

Joel Lindqvist, Aware Nutrition.

Kosttillskott på nätet är en konkurrensutsatt marknad och Joel och Felix lyckades med intensivt arbete och förmåga att hitta rätt influencer slå igenom på marknaden. I intervjun berättar Joel om hur marknadsstrategin för att lyckas har sett ut och går i detalj igenom hur de arbetar i sina influence marketing samarbete. Joel ger i intervjun många bra tips för alla de som vill utvecklas inom digital marknadsföring eller som vill skapa en egen framgångsrik e-handel.

by crea Alexandra Pettersson

Alexandra Pettersson, By Crea

Alexandra är i grunden designer som lyckats med konststycket att både ta fram sina egna produkter och att äga i stort sett hela tillverkningskedjan. På detta sätt har hon lyckats hitta ett sätt för att lokalt producera och levererar unikt framtagna produkter på 2 -5 dagar till konsument. De har även fantastiskt nöjda kunder och kan stoltseras med ett trustpilot-betyg på 5 av 5 möjliga. Hennes möbler har även fått en nästintill biroll i Wallgrens Värld där de synts regelbundet sedan starten. 

Emma Garrote Gina Tricot

Emma Garrote Fredman, Gina Tricot

I detta avsnitt träffar vi Emma Garrote Fredman som är produktions- och hållbarhetschef på Gina Tricot. Vi pratar först om Gina Tricots hållbarhetsarbete och hur de hela tiden tänker på hållbarhet i alla steg.

Vi går sedan tillsammans med Emma igenom alla de klassiska e-handelsflödena och diskuterar vad man kan göra i varje steg för att få in hållbarhetstänket. Du får konkreta tips på hur du kan tänka kring produktion, frakt, lagerhantering, samarbeten, returer och som konsument. Funderar du på hur ni kan bli mer hållbara i era arbetsprocesser så är detta definitivt ett avsnitt för er.  

Jacob och Victor Eriksson, Boxbollen

I detta avsnitt där jag träffar bröderna Jacob och Victor Eriksson som är grundare till företaget boxbollen. Det är en liten uppfinning som de själv utvecklat och som nu säljs över hela världen. Företaget har haft flera lyckade samarbete med influencer och arbetar aktivt med synlighet på både TikTok och på Instagram. Några av de personer som lyft fram Boxbollen i media är Camilla Läckberg, Bingo Rimér, Dragomir Mrsic och Per Moberg. I avsnittet gör vi en djupdykning i deras arbete med influence marketing.

Christoffer Relode

Christoffer Olsson, Relode

Reload grundades av tre barndomsvänner som startade resan med ett UF-företag på gymnasiet, då de skapade en ny typ av shaker för hantering av kosttillskott med en specialfunktion. De fick beviljat patent, reste kapital och åkte som 20-åringar till Kina där de producerade formsprutningsverktyg för att skala upp produktionen.
 
De fick dessvärre ett rejält bottennapp med produkten som inte höll måttet. Med sina sista pengar ändrade de inriktning till kläder, släppte en ny webbshop och lanserade sin kollektion ihop med en influencer. Produkterna flög av hyllorna vid lansering och idag har de gått från sitt första släpp av 100 plagg till ett bolag som omsätter drygt 15 miljoner.
Kakelgiganten podcast

Ali Assadollahi, Kakelgiganten

I detta avsnitt träffar vi Ali Assadollahi från företaget Kakelgiganten.se. Ali valde för fem år sedan att sälja allt han ägde för att investera nästan allt han hade i sitt då nystartade bolag. Under drygt ett år bodde han på kontoret där han alternerade snabbmat och nudlar för att snabbt stilla hungern för att sedan kunna lägga all vaken tid på att växa bolaget. På 5 år har han nu tagit bolaget från 0 till 100 miljonkronor i omsättning med en tydlig plan för tillväxt genom rätt priser, snabba leveranser och en riktigt hög servicenivå. 

KidsDreamStore podcast intervju

Monika, KidsDreamStore

I dagens avsnitt träffar vi Monika från företaget KidsDreamStore. Företaget har växt snabbt och räknar i år med att landa på en omsättning runt 45 miljoner kronor. I intervjun får vi höra mycket om deras tankar kring lager, lagerflytt och om hur man optimerar sitt plock och pack för att arbeta effektivt i högsäsong.

De första beställningarna kom in via Google Shopping, en kanal som fortsatt att vara viktig för bolagets tillväxt. Andra kanaler som funkar bra för bolaget är sökordsannonsering, SEO och Paid Social. Monika berättar fritt om vad som fungerar och inte fungerar samt varnar för vanliga fallgropar när det kommer till strategi och marknadsföring.

Christoffer Johansson, Däckskiftarna

I detta avsnitt träffar vi Christoffer Johansson, en Ehandelsveteran som idag leder däckskiftarnas digitala resa. Centralt har de året runt en e-handel där kunder kan boka tjänster samt köpa däck och fälgar online för att få dem hemlevererade eller få dem skickade till en station för upphämtning eller montering. Verksamheten har en extrem digital komplexitet med många parter, flöden och tjänster som ska synkroniseras och optimeras.

Idag har de över 300 000 kunder och förväntas under 2021 nå cirka 250 miljoner kronor i omsättning. 

Alexander Moström, Blugiallo

I detta avsnitt träffar vi Alexander Moström från företaget Blugiallo som säljer måttsydda kläder till män av hög kvalité. Blugiallo har showroom i Stockholm och Borås som de använder för att knyta till sig kunderna med traditionell måttagning och personlig service i världsklass. 

En av de kanaler som funkar bäst för Blugiallo är paid social där både Facebook och Instagram annonsering är viktiga kanaler. I intervjun får du höra mer om detta och om detaljerna kring hur de valt att marknadsföra sin personliga och exklusiva produkt.

Lucas Wasniewski, Flowlife

I detta avsnitt träffar vi Lucas Wasniewski som tillsammans med tre kompisar grundade företaget Flowlife. Bolaget säljer produkter för återhämtning och träning. De startade företaget 2016 med en batteridriven massagekudde som första produkt. Tanken var att främst sälja denna genom att närvara på event och marknader. När pandemin slog till så utmanades dock kompisarnas plan och de bestämde sig för att satsa fullt ut på e-handel – något som visade sig bli en riktig framgångssaga.

Under 2020 växte bolaget med över 300% och kommer sannolikt att dubbla omsättningen under 2021 då de förväntas nå 80 miljoner kronor i omsättning.

Daniel Djurdjevic från Chimi Eyewear.

Daniel Djurdjevic, Chimi Eyewear.

I detta avsnitt träffar vi Daniel Djurdjevic som tillsammans med Charlie Lindström grundade CHIMI. Bolaget designar och säljer glasögon i exklusiv design men till rimliga priser. Bolaget grundandes 2016 och har nu efter fem års kämpande uppnått en omsättning på cirka 65 miljoner kronor. 

Framgångsfaktorer har varit aktivt arbete med sociala media och influens marketing. De har också arbetat mycket med PR och annorlunda partners såsom Christer Fuglesang och Kalles Kaviar. I intervjun berättar Daniel om deras marknadsstrategier och om hur de resonerar kring content och varumärkesbyggande.

 

Podcast om liveshopping

Liveshopping med Maria Olsson

I detta avsnitt träffar vi, Maria Olsson, som är operativt ansvarig för Ehandels satsning SHOWROOM. Showroom är en plattform som samlar all liveshopping på ett ställe så att besökare kan inspireras och ta del av erbjudande från olika företag och varumärken. 
 
Liveshopping är en växande trend som spås blir riktigt stor under de kommande åren. Sett till föregångsländerna i Asien så har vi i Sverige fortfarande bara sett början på fenomenet. Maria Olsson har arbetat med olika digitala kanaler sedan hon inledde sin karriär och hon är övertygad om att e-handlare har mycket att vinna på att vara tidigt ute med att haka på trenden.
 

Madelene Törnblom, Maya Delorez

I detta avsnitt träffar vi Madelene Törnblom som är CEO och grundare till ridklädföretaget Maya Delorez.

Madelene startade företaget när hon var 21 år gammal utan någon som helst erfarenhet av varken inköp, marknadsföring eller e-handel. På tre år lyckades hon med envishet och hårt arbete växa bolaget till 40 miljoner kronor i omsättning.

I intervjun får vi höra hur hon med hjälp av Google och YouTube sourcade produkter och byggde upp e-handeln helt på egen hand.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns.

Facebook Ads med Jonas Carlström

I detta avsnitt träffar vi Jonas Carlström som driver Carlstrom Coaching där han lär ut strategier för Facebook Ads.

Jonas Carlström är känd föreläsare och erkänd Facebookexpert. Till vardags hjälper Jonas e-handlare och entreprenörer att sälja mer online främst via Facebookannonsering & smart email marknadsföringI intervjun går vi igenom allt man ska tänka på när man använder Facebook Ads vid annonsering på Facebook och Instagram. Du får tips, råd och inspiration kring hur du kan använda Facebook Ads för att nå framgång i Sociala medier. 

Andie Lahdo och Jorge Castro, ABS Wheels

I detta avsnitt träffar vi Andie Lahdo som är grundare till ABS Wheels och Jorge Castro som sedan starten är deras marknadschef.

ABS Wheels säljer framgångsrikt fälgar och däck på nätet, primärt inom Sverige. Med en unik idé om en fälg som går att flytta mellan olika bilmodeller skapades ABS Wheels som idag omsätter över 100 miljoner kronor med god lönsamhet. Jorge, en stjärna på digital marknadsföring, kom in ungefär ett år efter lansering med uppdrag att få igång försäljningen.

Amar Singh, The Watch Stand

I detta avsnitt träffar vi Amar Singh som är en av medgrundarna och CEO på företaget The Watch Stand.

The Watch Stand är ett imponerande bolag som byggt hela sin verksamhet genom försäljning via sociala medier. Här får du höra hur de skapar uppmärksamhet kring sin unika produkt, hur de använder 3PL-lager för att optimera verksamheten och om problem med juridiska mönsterskydd.

Mikael Snabb, CAIA

I detta avsnitt träffar vi Mikael Snabb VD och medgrundare till Caia Cosmetics. Tillsammans med Bianca Ingrosso och Jesper Matsch så lanserade de för snart tre år sedan Caia som med hjälp av Biancas stryka i sociala medier lyckats växa rekordsnabbt. I avsnittet får vi höra den fantastiska storyn om hur samarbetet med Bianca föddes och om hur de har lyckats involvera kunderna i hela resan från produktframtagning till försäljning.  

Ludvig Ungewitter, SWEEF​

I detta avsnitt träffar jag Ludvig Ungewitter CEO och grundare till möbelföretaget Sweef. Ludvig har en lång erfarenhet av e-handel och var den som startade Byggmax e-handel och såg till att de kom igång med digitaliseringen av verksamheten. Nu omsätter Sweef nästan 100 miljoner kronor på ett fåtal produkter.

Gustaf Ollas, ICANIWILL

Gustaf grundade ICANIWILL år 2012, helt utan erfarenhet av varesig design, klädproduktion eller e-handel, och i oktober passerade de 100 miljoner i omsättning sedan årsskiftet. Stora delar av framgången bygger på samarbete med influenser vilket fortfarande är den största försäljningskanalen.

Jenny Rydhström, Gents

Jenny Rydhström, grundare till Gents.com, startade sitt företag redan 2003 när e-handel fortfarande var nytt och knappt fanns som yrke. Jenny berättar i avsnittet om flera viktiga lärdomar. Exempelvis om erfarenheter av felaktiga inköp av produkter som fortfarande finns på lager efter flera år och om logotyper som blir stulna av kinesiska företag. Ta chansen att lära dig från en av e-handelsbranschens mest erfarna och rutinerade personer.

Jimmy Tieu, Estore

Jimmy Tieu startade för några år sedan företaget Estore. Idag omsätter de runt 100 miljoner kronor och har cirka 35 anställda. Han började sin verksamhet från föräldrarnas garage där hans första investering var inköp av mobilskal för 500 kronor. Därifrån tog han sedan företaget vidare med familjens hjälp. I början, och än idag, genereras en stor del av försäljning via marknadsplatser.

Peder Apelgren, Clas Ohlson

Peder är ansvarig för Clas Ohlsons digitala affär som omfattar den egna kanalen, partnerskap och digitala marknadsplatser. I Sverige säljer de exempelvis en del av sitt sortiment genom partnerskap med exempelvis Mathem i Sverige och utanför Norden erbjuder Clas Ohlson sitt sortiment via Amazon.
 

Fredrik Palm, Desenio

Fredrik kom in i verksamheten 2016 när bolaget endast omsatte 28 miljoner kronor. Med inspiration och tydligt fokus så landade de för 2019 på 600 miljoner kronor i omsättning. I podden berättar han om deras nyckel till framgång och deras strategi för att ta sig ann nya länder. Vi fördjupar oss även ämnen såsom online marknadsföring, marknadsplatser och om hur man bygger ett framgångsrikt e-handelsföretag.
 

Björn Thorngren, MEDS

Björn Thorngren är grundare och CEO av nätapoteket MEDS. Han har tillsammans med sina två medgrundare på några år lyckats bygga upp ett apotek på nätet som idag omsätter runt 100 miljoner kronor. Målet är nu att snabbt öka i omsättning med hjälp av en kassa på imponerande 250 miljoner kronor i nyintaget kapital. Redan första månaden omsatte de runt 1 miljon kronor efter att ha kört en aggressiv kampanj och erbjudit kunderna 30% rabatt på hela det receptfria sortimentet. 
 

Avsnitt 23

Intervju med Gustaf Ollas, ICIW

Avsnitt 22

Intervju med Jenny Rydhström, Gents

Avsnitt 21

Intervju med Jimmy Tieu, Estore

Avsnitt 20

Intervju med Peder Apelgren, Clas Ohlson

Avsnitt 19

Intervju med Fredrik Palm, VD Desenio

Avsnitt 18

Intervju med Björn Thorngren, MEDS

 

 

Avsnitt 17

Intervju med Nicklas Storåkers, PriceRunner

Avsnitt 16

Intervju med Fedja Porobic, Growth Hacking

Avsnitt 15

Intervju med Filip Karlander, Widforss

Avsnitt 14

Intervju med Bank Bergström, Nordic Nest

Avsnitt 13

Intervju med Mårten Åkeson & Adam Gillberg, Proteinbolaget

Avsnitt 12

Intervju med Victor Halvarsson, Vanbruun.com

Avsnitt 11

Intervju med Måns Danielsson, Mat.se

Avsnitt 10

Intervju med Linus, WGP

Avsnitt 9

Intervju med Henrik Grundén, STRONGER

Avsnitt 8

Intervju med Andreas Weiss och Carina Toss, Smilebutiken.se

Avsnitt 7

Intervju med Rickard Lyko, VD och grundare, Lyko.se

Avsnitt 6

Intervju med Monika Dagberg, E-handelschef, Granngården

Avsnitt 5

Intervju med Rickard Kemfors, VD, Panduro Group

Avsnitt 4

Intervju med Jens Andersson, SEO för E-handel

Läs mer om avsnittet.

Avsnitt 3

Intervju med John Ekström, CEO, John Henric

Läs mer om avsnittet.

Avsnitt 2

Hossein Sadr – Grundare, CarpetVista

Läs mer om avsnittet.

 

Avsnitt 1

Kristoffer Väliharju – CEO, Cdon.com

Läs mer om avsnittet.

Lyssna där poddar finns!