I detta avsnitt träffar vi Joel Löwenberg, ägare och CEO på e-handelsföretaget Gymkompaniet.
I detta avsnitt fokuserar vi på hur det gått med bolaget sedan förra gången som var för tre år sedan, Joel resonerar även kring om han nu har ett riktigt bolag eller om han fortfarande är en start-up och om vad han faktiskt gör en vanlig dag. Vi pratar även om hur Joel har byggt upp ett personligt varumärke via Linkedin. och sen hoppar även in på misslyckande och svårigheter som dykt upp längst med vägen.
Lyssna på intervjun här eller där poddar finns:
Medverkande: Joel Löwenberg
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit / E-commerce Consulting
Råd för framgång
I intervjun får du även råd om vad du ska göra när allt är på väg att gå helt åt fel håll.
- Stäng av marknadsföring som inte är lönsam. Det är bättre att inte sälja någonting under en tid än att gå minus på varje order.
- Sluta att sälja produkter som inte är lönsamma. Ibland kostar produkter väldigt mycket sett till returer eller reklamationer och då måste man fråga sig om det verkligen är värt att sälja dessa.
- Var rak mot personer i din omgivning. Linda inte in saker utan var öppen och tydlig i hur det egentligen går.
Tidigare avsnitt
I avsnitt 42 träffar jag Joel Löwenberg från företaget Gymkompaniet. Detta bolag säljer gym och träningsutrustning på nätet till både privatpersoner och företag. En stor del av företagets trafik kommer från SEO-artiklar och Joel uppskattar att han säkert skrivet närmre 200 artiklar om bara skivstänger. Målet är att synas på topp fem på alla relevanta sökfraser inom ämnet gymutrustning. Utöver SEO så arbetar de med SEM och annonsering på sociala media. Nyhetsbrev är något som skickas sporadiskt men det är absolut ett område där det finns mycket att växa.