hanataba podcast

Hanataba – från idé till framgångsrik e-handel

I detta avsnitt träffar jag Christian och Ebba Jonasson som driver familjeföretag Hanataba. Christian är grundare till bolaget och också uppfinnare till produkten med samma namn. Förra året omsatte de 16 miljoner och i år satsar de på att komma över 30 miljoner i omsättning.

Hanataba, som betyder bukett på japanska, är en produkt som säkerställer att blombuketten står perfekt på bordet samtidigt som de tillför en snygg designdetaj till buketten. En stor vändning i bolaget kom när Chistians dotter Ebba började i bolaget och lyckades växa deras följarskara på instagram från 7 000 till över 180 000 följare på mindre än ett år.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns:

Råd för framgång

I intervjun får du som drömmer om att starta företag en står mängd råd som kan vara till nytta. Du får också många insikter i processen hur man kommer från idé till färdig produkt. Sist i intervjun ger Christian och Ebba även ett par råd till dig som vill starta en framgångsrik e-handel.

Christians råd lyder:

  • Säg inte upp dig det första du gör utan ta det lugnt och jobba med både hängslen och livrem
  • Våga säga ja till samarbete
  • Var noggrann i ditt val av e-handelsplattform så att den klarar den tillväxtresa som du planerar att göra

Ebbas råd om Sociala medier lyder:

  • Var konsekvent. Publicera varje dag på Instagram och gärna mycket.
  • Var personlig och dela med dig av dig själv och det ni gör bakom scenen.
  • Ge inte upp – det tar tid att lyckas.
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Fler poddavsnitt

I varje avsnitt intervjuar vi framgångsrika grundare eller ledare av e-handelsföretag. Hör hur de alla gjort för att lyckas och inspireras av deras mot- och medgångar.

By Banoo intervju podcast

By Banoo, Persheng & Perdica Babaheidari

I detta avsnitt pratar vi med systrarna Persheng och Perdica, grundare av väskvarumärket By Banoo – ett premiumvarumärke med fokus på funktionella och stilrena jobbväskor för kvinnor. Två helt olika bakgrunder – läkare och

Se avsnitt »
Stefan Kasumovic från företaget Crazyride

CRAZYRIDE, Stefan Kasumovic

I detta avsnitt träffar vi Stefan Kasumovic som är grundare till företaget Crazyride.se. Detta är ett bolag som säljer extraljus och belysning till fordon. Han startade med 712 kronor och idag omsätter de runt

Se avsnitt »
Juniper

Juniper, Mathilda Wibom Westerberg

E-handel med känslan från ett Boutique Hotel   I detta avsnitt träffar vi Mathilda Wibom Westerberg som driver sitt bolag Juniper på distans från upper west side på manhattan new york. Juniper säljer sängkläder

Se avsnitt »
Philip Isberg

Philip Isberg, Dropshipment

Tjäna pengar på dropshipment   I detta avsnitt träffar vi Philip Isberg – en expert inom e-handel och dropshipment. Han har under de senaste åren startat 100-tals butiker där han framgångsrikt marknadsfört och sålt

Se avsnitt »
florea online

Florea, Erik Hoekstra

I detta avsnitt träffar vi Erik Hoekstra från Florea som är ett nytt och modernt trädgårdsvarumärke som vill inspirera fler till att odla genom att sälja  fröer och blomsterlökar online. Bolaget grundade Erik i

Se avsnitt »

Mikael Nelderup, TwistBoxes

Varmt välkommen till detta avsnitt där vi pratar med Mikael Nelderup, grundare av TwistBoxes – en revolutionerande takbox som du kan rulla ihop och bära som en golfbag på ryggen. Med över 35 års

Se avsnitt »

Podcastvärd

Jonny Rosengren

jonny@ecommercerecruit.se

Jonny Rosengren är en entreprenör med fokus på e-handel, SEO och SEM. Han har arbetat i branschen i över tio år och har erfarenhet från både internationella företag och egna verksamheter.

Hans framgångsresa började 2008 då han parallellt med sin anställning startade ett antal sajter som publicist / bloggare. Idag har Jonnys webbsidor mer än 500 000 unika besökare varje månad.

Idag driver Jonny flera e-handelsverksamheter, publicistsajter samt är delägare och CMO på rekryteringsföretaget E-commerce Recruit.

Jonny Rosengren

Lyssna där poddar finns!