KEJSAR, Leo och Keywan

I detta avsnitt träffar vi Leo och Keywan från bolaget Kejsar, som började med att sälja smycken till män, där den så kallade kejsarlänken var den första produkten som de lanserade.

Bolaget startades först som ett UF-företag i gymnasiet men Leo valde sen att satsa vidare på idén och bildade ett efter skolan ett aktiebolag. Under 2023 sålde de för 8 miljoner och nu 2024 så landar de uppskattningsvis på drygt 13 miljoner kronor.

De marknadsför sig primärt i sociala medier med stort fokus på influencer marketing där de bland annat tar fram dyra specialsmycken till kändisar för flera hundratusen kronor. De har även en väldigt spännande idé kring hur de kan maximera försäljningen under black Friday.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns:

Råd för framgång

I intervjun får du som vill starta egen e-handel en står mängd råd som kan vara till nytta för att lyckas. Här är de råd som Leo och Keywan gav i avsnittet.

  1. Uppfinn inte hjulet på nytt. Finns det en konkurrent så ta inspiration från dem men se till att göra det bättre.
  2. Allt i ens vardag är vad man gör det till. Ta tillfällen som dyker upp och se möjligheter i allt och våga fråga folk.
  3. Tänk stort från början. Tänk 10 gånger större när det gäller din arbetsinsats och gör mer än du tror behövs.
  4. Ha gärna någon att dela både börda och vinster med, så ta gärna in någon som kompletterar dig.
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Fler poddavsnitt

I varje avsnitt intervjuar vi framgångsrika grundare eller ledare av e-handelsföretag. Hör hur de alla gjort för att lyckas och inspireras av deras mot- och medgångar.

Jonathan Fogelberg, Optimize Nutrition

I detta avsnitt träffar vi Jonathan Fogelberg som dels driver ett bolag inom online coachning och dels ett e-handelsbolag inom kosttillskott, som heter Optimize Nutrition. Jonathan började bygga upp sin coachingverksamhet och en stor

Se avsnitt »

KEJSAR, Leo och Keywan

I detta avsnitt träffar vi Leo och Keywan från bolaget Kejsar, som började med att sälja smycken till män, där den så kallade kejsarlänken var den första produkten som de lanserade. Bolaget startades först

Se avsnitt »

Vishal Nanda, SWATI

Varmt välkommen till detta avsnitt där vi pratar med Vishal Nanda, grundare av e-handelsföretaget SWATI, som säljer färgade kontaktlinser världen över. Vishal är en serieentreprenör med en bakgrund från bland annat ServiceFinder, men idag

Se avsnitt »
florea online

Florea, Erik Hoekstra

I detta avsnitt träffar vi Erik Hoekstra från Florea som är ett nytt och modernt trädgårdsvarumärke som vill inspirera fler till att odla genom att sälja  fröer och blomsterlökar online. Bolaget grundade Erik i

Se avsnitt »

Under Your Skin, Lovisa Hahn

Under Your Skin – Oväntad framgång   I detta avsnitt träffar vi Lovisa Hahn som tillsammans med sin mamma grundade bolaget Under Your Skin 2016. De startade direkt en e-handel men för att få

Se avsnitt »

Jimmy Månsson, Elexir Pharma

Kosttillskott via andras e-handel I detta avsnitt träffar vi Jimmy Månsson som gick från att vara elitbrottare till att sälja kost- och hälsotillskott under varumärket Elexir Pharma. Han började sin entreprenörsresa med att driva

Se avsnitt »

E-handel med SmartaSaker

I detta avsnitt träffar vi Ella Stemme från företaget SmartaSaker. Bolaget började sälja via e-handel redan 2006 och omsätter idag 63 miljoner kronor. De fokuserar på att ha lösningar för allt – och säljer

Se avsnitt »

Podcastvärd

Jonny Rosengren

jonny@ecommercerecruit.se

Jonny Rosengren är en entreprenör med fokus på e-handel, SEO och SEM. Han har arbetat i branschen i över tio år och har erfarenhet från både internationella företag och egna verksamheter.

Hans framgångsresa började 2008 då han parallellt med sin anställning startade ett antal sajter som publicist / bloggare. Idag har Jonnys webbsidor mer än 500 000 unika besökare varje månad.

Idag driver Jonny flera e-handelsverksamheter, publicistsajter samt är delägare och CMO på rekryteringsföretaget E-commerce Recruit.

Jonny Rosengren

Lyssna där poddar finns!