Framgång utan en brinnande strategi
I detta avsnitt träffar vi Martina Sahl från företaget Eldstickan. Detta är ett bolag som säljer inredningsprodukter kopplat till eld och brandsäkerhet.
Martina är en person som kör sitt bolag på känsla. Hon har inga strategidokument eller treårsplaner – utan här är det tempo och fokus på försäljning som gäller.
I intervjun får ni höra hur hon lyckats bygga ett bolag som nu närmar sig 10 miljoner i omsättning. Ni får även höra hennes tips om hur enkelt det kan vara att hitta hjälp för att driva sitt bolag och om hur hon gjort för att höja sitt snittkvitto.
Lyssna på intervjun här eller där poddar finns.
Råd för framgång
Martina ger i intervjun även 3 råd till alla som vill lyckas med sitt e-handelsföretag. Råden är:
- Tänk långsiktigt och stort men börja litet. Bli inte skrämd av tanken att något ska bli stort eller att någon ska kopiera din idé utan fokusera på att komma igång och sälja.
- Prova marknaden snabbt och var öppen för att ändra din idé eller ditt koncept beroende på hur marknaden svarar.
- Strunta i alla affärsplaner och att planera i detalj. Det är bättre att bara köra och se om produkten eller tjänsten fungerar.