martina sahl eldstickan

Eldstickan, Martina Sahl

Framgång utan en brinnande strategi

 

I detta avsnitt träffar vi Martina Sahl från företaget Eldstickan. Detta är ett bolag som säljer inredningsprodukter kopplat till eld och brandsäkerhet.

Martina är en person som kör sitt bolag på känsla. Hon har inga strategidokument eller treårsplaner – utan här är det tempo och fokus på försäljning som gäller.

I intervjun får ni höra hur hon lyckats bygga ett bolag som nu närmar sig 10 miljoner i omsättning. Ni får även höra hennes tips om hur enkelt det kan vara att hitta hjälp för att driva sitt bolag och om hur hon gjort för att höja sitt snittkvitto.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns.

Råd för framgång

Martina ger i intervjun även 3 råd till alla som vill lyckas med sitt e-handelsföretag. Råden är:

  • Tänk långsiktigt och stort men börja litet. Bli inte skrämd av tanken att något ska bli stort eller att någon ska kopiera din idé utan fokusera på att komma igång och sälja.
  • Prova marknaden snabbt och var öppen för att ändra din idé eller ditt koncept beroende på hur marknaden svarar.
  • Strunta i alla affärsplaner och att planera i detalj. Det är bättre att bara köra och se om produkten eller tjänsten fungerar.
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Fler poddavsnitt

I varje avsnitt intervjuar vi framgångsrika grundare eller ledare av e-handelsföretag. Hör hur de alla gjort för att lyckas och inspireras av deras mot- och medgångar.

Stefan Kasumovic från företaget Crazyride

CRAZYRIDE, Stefan Kasumovic

I detta avsnitt träffar vi Stefan Kasumovic som är grundare till företaget Crazyride.se. Detta är ett bolag som säljer extraljus och belysning till fordon. Han startade med 712 kronor och idag omsätter de runt

Se avsnitt »
Jorge Castro SEO optimera din e-handel för 2025

Jorge Castro SEO

I detta avsnitt träffar vi SEO-gurun Jorge Castro. Avsnittet är fullspäckat med innehåll om hur du kan framtidssäkra ditt SEO-arbete, om do och don´ts när det kommer till SEO-arbete och AI samt om hur

Se avsnitt »

KEJSAR, Leo och Keywan

I detta avsnitt träffar vi Leo och Keywan från bolaget Kejsar, som började med att sälja smycken till män, där den så kallade kejsarlänken var den första produkten som de lanserade. Bolaget startades först

Se avsnitt »

Internationell e-handel – så lyckas du

Detta avsnitt är sponsrat av PayPal. Jag, Jonny Rosengren, var i oktober 2024 på PayPal connect där e-handlare från hela Sverige träffades för att prata lärdomar och insikter rörande cross border försäljning. Under sammankomsten

Se avsnitt »

Joel Löwenberg, Gymkompaniet

I detta avsnitt träffar vi Joel Löwenberg, ägare och CEO på e-handelsföretaget Gymkompaniet. I detta avsnitt fokuserar vi på hur det gått med bolaget sedan förra gången som var för tre år sedan, Joel

Se avsnitt »

Jimmy Månsson, Elexir Pharma

Kosttillskott via andras e-handel I detta avsnitt träffar vi Jimmy Månsson som gick från att vara elitbrottare till att sälja kost- och hälsotillskott under varumärket Elexir Pharma. Han började sin entreprenörsresa med att driva

Se avsnitt »

MEDS, Björn Thorngren

I detta avsnitt träffar jag Björn Thorngren från nätapoteket MEDS. Detta är andra gången som Björn är med i podden och vill du höra hela grundarstoryn så ska du lyssna på avsnitt 18, där

Se avsnitt »

Podcastvärd

Jonny Rosengren

jonny@ecommercerecruit.se

Jonny Rosengren är en entreprenör med fokus på e-handel, SEO och SEM. Han har arbetat i branschen i över tio år och har erfarenhet från både internationella företag och egna verksamheter.

Hans framgångsresa började 2008 då han parallellt med sin anställning startade ett antal sajter som publicist / bloggare. Idag har Jonnys webbsidor mer än 500 000 unika besökare varje månad.

Idag driver Jonny flera e-handelsverksamheter, publicistsajter samt är delägare och CMO på rekryteringsföretaget E-commerce Recruit.

Jonny Rosengren

Lyssna där poddar finns!