I detta avsnitt träffar vi träffar Alexander Riddargård och Kevin Olsson från laddboxkillarna. De startade sitt bolag för drygt 2 1/5 år sedan och omsätter redan 50 miljoner kronor. Försäljningen sker idag via webbsidan där de tydligt lyfter fram sina tjänster och produkter med en klar leadstrategi för att samla in kontaktuppgifter via ett formulär.
Med nytänkande i en traditionell bransch har de snabbt nått framgång och under åren fått riktigt bra kundomdömen vilket lett till allt fler affärer. När det kommer till marknadsföring så har de enligt Kevin verkligen testat allt och i intervjun avslöjar han vad som enligt honom är den bästa marknadsföringen. Deras mål nu är att nå 100 miljoner i omsättning under 2024, vilket de är övertygade om att de kommer att lyckas med.
Lyssna på intervjun här eller där poddar finns:
Råd för framgång
I intervjun ger Alexander och Kevin även ett par råd till de som vill starta eget företag:
Alexander
- Bara kör, tänk inte för mycket utan se till att testa din idé. Det är sällan första idén är den som flyger.
- Var inte beroende av någon annan för att få in försäljning och lead. Se till att vara oberoende så att man har en trygg bas.
Kevin
- Skaffa en kompanjon som kompletterar dig. Man kan inte vara bra på allt!
- Undvik mellanhänder. Varje led äter upp en del av vinsten så för att bygga ett lönsamt företag så behöver man behålla en så stor del som möjligt själv.