Laddboxkillarna – nytänkande i en traditionell bransch

I detta avsnitt träffar vi träffar Alexander Riddargård och Kevin Olsson från laddboxkillarna. De startade sitt bolag för drygt 2 1/5 år sedan och omsätter redan 50 miljoner kronor. Försäljningen sker idag via webbsidan där de tydligt lyfter fram sina tjänster och produkter med en klar leadstrategi för att samla in kontaktuppgifter via ett formulär.

Med nytänkande i en traditionell bransch har de snabbt nått framgång och under åren fått riktigt bra kundomdömen vilket lett till allt fler affärer. När det kommer till marknadsföring så har de enligt Kevin verkligen testat allt och i intervjun avslöjar han vad som enligt honom är den bästa marknadsföringen. Deras mål nu är att nå 100 miljoner i omsättning under 2024, vilket de är övertygade om att de kommer att lyckas med.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns:

Råd för framgång

I intervjun ger Alexander och Kevin även ett par råd till de som vill starta eget företag:

Alexander

  • Bara kör, tänk inte för mycket utan se till att testa din idé. Det är sällan första idén är den som flyger.
  • Var inte beroende av någon annan för att få in försäljning och lead. Se till att vara oberoende så att man har en trygg bas.

Kevin

  • Skaffa en kompanjon som kompletterar dig. Man kan inte vara bra på allt!
  • Undvik mellanhänder. Varje led äter upp en del av vinsten så för att bygga ett lönsamt företag så behöver man behålla en så stor del som möjligt själv.
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Fler poddavsnitt

I varje avsnitt intervjuar vi framgångsrika grundare eller ledare av e-handelsföretag. Hör hur de alla gjort för att lyckas och inspireras av deras mot- och medgångar.

Internationell e-handel – så lyckas du

Detta avsnitt är sponsrat av PayPal. Jag, Jonny Rosengren, var i oktober 2024 på PayPal connect där e-handlare från hela Sverige träffades för att prata lärdomar och insikter rörande cross border försäljning. Under sammankomsten

Se avsnitt »

E-handel med SmartaSaker

I detta avsnitt träffar vi Ella Stemme från företaget SmartaSaker. Bolaget började sälja via e-handel redan 2006 och omsätter idag 63 miljoner kronor. De fokuserar på att ha lösningar för allt – och säljer

Se avsnitt »

MEDS, Björn Thorngren

I detta avsnitt träffar jag Björn Thorngren från nätapoteket MEDS. Detta är andra gången som Björn är med i podden och vill du höra hela grundarstoryn så ska du lyssna på avsnitt 18, där

Se avsnitt »
martina sahl eldstickan

Eldstickan, Martina Sahl

Framgång utan en brinnande strategi   I detta avsnitt träffar vi Martina Sahl från företaget Eldstickan. Detta är ett bolag som säljer inredningsprodukter kopplat till eld och brandsäkerhet. Martina är en person som kör

Se avsnitt »
florea online

Florea, Erik Hoekstra

I detta avsnitt träffar vi Erik Hoekstra från Florea som är ett nytt och modernt trädgårdsvarumärke som vill inspirera fler till att odla genom att sälja  fröer och blomsterlökar online. Bolaget grundade Erik i

Se avsnitt »
holdit webb podcast Pontus Lindh Adam Lindh

HOLDIT, Pontus och Adam Lindh

I detta avsnitt träffar jag bröderna Pontus och Adam Lindh som varit med att bygga upp Holdit – ett företag som idag primärt säljer mobilskal. Bolaget har vuxit organiskt och lönsamt under hela deras

Se avsnitt »

Christer Pettersson, Författare

Starta E-handel, Tips för att lyckas   I detta avsnitt pratar vi om att ”starta e-handel”. Vad ska man tänka på innan man drar igång? Hur ska man tänka kring val av plattform, lagerlösningar

Se avsnitt »

KEJSAR, Leo och Keywan

I detta avsnitt träffar vi Leo och Keywan från bolaget Kejsar, som började med att sälja smycken till män, där den så kallade kejsarlänken var den första produkten som de lanserade. Bolaget startades först

Se avsnitt »

Podcastvärd

Jonny Rosengren

jonny@ecommercerecruit.se

Jonny Rosengren är en entreprenör med fokus på e-handel, SEO och SEM. Han har arbetat i branschen i över tio år och har erfarenhet från både internationella företag och egna verksamheter.

Hans framgångsresa började 2008 då han parallellt med sin anställning startade ett antal sajter som publicist / bloggare. Idag har Jonnys webbsidor mer än 500 000 unika besökare varje månad.

Idag driver Jonny flera e-handelsverksamheter, publicistsajter samt är delägare och CMO på rekryteringsföretaget E-commerce Recruit.

Jonny Rosengren

Lyssna där poddar finns!