By Banoo intervju podcast

By Banoo, Persheng & Perdica Babaheidari

I detta avsnitt pratar vi med systrarna Persheng och Perdica, grundare av väskvarumärket By Banoo – ett premiumvarumärke med fokus på funktionella och stilrena jobbväskor för kvinnor.

Två helt olika bakgrunder – läkare och ingenjör – men en gemensam frustration: varför är snygga jobbväskor för kvinnor alltid opraktiska? Det blev startskottet för By Banoo. Med ett tydligt problem i sikte, en prototyp ritad i PowerPoint och en väska byggd av kartong tog de sina första stapplande steg i e-handelsvärlden.

I detta avsnitt får du höra hur de byggt sitt varumärke – från noll följare till virala TikToks med miljontals visningar. Vi pratar om hur man säljer en premiumprodukt på TikTok, varför autentiskt innehåll ofta slår proffsproduktion, och varför du inte behöver ett stort sortiment för att lyckas. Vi gräver även i deras bästa tillväxttips, utmaningar med lager, och hur man orkar fortsätta även när allt känns motigt. I år tror de på att 5:xa sin omsättning och de hoppas på att landa på drygt 15 miljoner i omsättning.

En inspirerande entreprenörsresa som bjuder på både skratt, konkreta råd och en hel del syskonkemi.

Lyssna här eller där poddar finns:

Medverkande: Persheng och Perdica Babaheidari
Podcastvärd: Jonny Rosengren
Producent: E-commerce Recruit / E-commerce Consulting

__

Råd för framgång

Systrarna ger i intervjun ett par råd till dig som vill starta ett framgångsrikt företag:

  • Tro på dig själv – det största hindret är du själv. Våga tänka att du är rätt person att lyckas, och att det faktiskt är möjligt.
  • Omgiv dig med rätt personer.Hitta människor som tror på dig och inspirerar dig – och våga ta kontakt med dem, även om du bara vill ta en kaffe.
  • Släpp perfektionismen.Det viktiga är att det blir gjort – inte att det blir perfekt från början.
  • Entreprenörskap handlar om uthållighet.Det är inte den bästa idén som vinner, utan den som orkar längst och dyker upp varje dag.
  • Var ihärdig – även när det är tufft.Ge inte upp när det blåser motvind, det är då du måste hålla i och fortsätta.
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Fler poddavsnitt

I varje avsnitt intervjuar vi framgångsrika grundare eller ledare av e-handelsföretag. Hör hur de alla gjort för att lyckas och inspireras av deras mot- och medgångar.

E-handel med SmartaSaker

I detta avsnitt träffar vi Ella Stemme från företaget SmartaSaker. Bolaget började sälja via e-handel redan 2006 och omsätter idag 63 miljoner kronor. De fokuserar på att ha lösningar för allt – och säljer

Se avsnitt »
Lexington Kristina Lindhe

Lexington, Kristina Lindhe

I detta avsnitt träffar vi Kristina Lindhe, som tillsammans med sina partners grundande Lexington Company 1997. Under två decennier byggde hon upp ett globalt varumärke med rötter i New England-stilen. I detta avsnitt så

Se avsnitt »
Juniper

Juniper, Mathilda Wibom Westerberg

E-handel med känslan från ett Boutique Hotel   I detta avsnitt träffar vi Mathilda Wibom Westerberg som driver sitt bolag Juniper på distans från upper west side på manhattan new york. Juniper säljer sängkläder

Se avsnitt »

Vishal Nanda, SWATI

Varmt välkommen till detta avsnitt där vi pratar med Vishal Nanda, grundare av e-handelsföretaget SWATI, som säljer färgade kontaktlinser världen över. Vishal är en serieentreprenör med en bakgrund från bland annat ServiceFinder, men idag

Se avsnitt »

Anton Karlsson, Vasafiskerian

I till detta avsnitt vi pratar vi med Anton Karlsson, en av grundarna till Vasafiskerian, där han ansvarar för e-handeln och den digitala marknadsföringen. Vasafiskerian säljer färskfryst fisk och skaldjur och startades så sent

Se avsnitt »
Jorge Castro SEO optimera din e-handel för 2025

Jorge Castro SEO

I detta avsnitt träffar vi SEO-gurun Jorge Castro. Avsnittet är fullspäckat med innehåll om hur du kan framtidssäkra ditt SEO-arbete, om do och don´ts när det kommer till SEO-arbete och AI samt om hur

Se avsnitt »

Podcastvärd

Jonny Rosengren

jonny@ecommercerecruit.se

Jonny Rosengren är en entreprenör med fokus på e-handel, SEO och SEM. Han har arbetat i branschen i över tio år och har erfarenhet från både internationella företag och egna verksamheter.

Hans framgångsresa började 2008 då han parallellt med sin anställning startade ett antal sajter som publicist / bloggare. Idag har Jonnys webbsidor mer än 500 000 unika besökare varje månad.

Idag driver Jonny flera e-handelsverksamheter, publicistsajter samt är delägare och CMO på rekryteringsföretaget E-commerce Recruit.

Jonny Rosengren

Lyssna där poddar finns!