Laddboxkillarna – nytänkande i en traditionell bransch

I detta avsnitt träffar vi träffar Alexander Riddargård och Kevin Olsson från laddboxkillarna. De startade sitt bolag för drygt 2 1/5 år sedan och omsätter redan 50 miljoner kronor. Försäljningen sker idag via webbsidan där de tydligt lyfter fram sina tjänster och produkter med en klar leadstrategi för att samla in kontaktuppgifter via ett formulär.

Med nytänkande i en traditionell bransch har de snabbt nått framgång och under åren fått riktigt bra kundomdömen vilket lett till allt fler affärer. När det kommer till marknadsföring så har de enligt Kevin verkligen testat allt och i intervjun avslöjar han vad som enligt honom är den bästa marknadsföringen. Deras mål nu är att nå 100 miljoner i omsättning under 2024, vilket de är övertygade om att de kommer att lyckas med.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns:

Råd för framgång

I intervjun ger Alexander och Kevin även ett par råd till de som vill starta eget företag:

Alexander

  • Bara kör, tänk inte för mycket utan se till att testa din idé. Det är sällan första idén är den som flyger.
  • Var inte beroende av någon annan för att få in försäljning och lead. Se till att vara oberoende så att man har en trygg bas.

Kevin

  • Skaffa en kompanjon som kompletterar dig. Man kan inte vara bra på allt!
  • Undvik mellanhänder. Varje led äter upp en del av vinsten så för att bygga ett lönsamt företag så behöver man behålla en så stor del som möjligt själv.
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Fler poddavsnitt

I varje avsnitt intervjuar vi framgångsrika grundare eller ledare av e-handelsföretag. Hör hur de alla gjort för att lyckas och inspireras av deras mot- och medgångar.

KEJSAR, Leo och Keywan

I detta avsnitt träffar vi Leo och Keywan från bolaget Kejsar, som började med att sälja smycken till män, där den så kallade kejsarlänken var den första produkten som de lanserade. Bolaget startades först

Se avsnitt »

Jimmy Månsson, Elexir Pharma

Kosttillskott via andras e-handel I detta avsnitt träffar vi Jimmy Månsson som gick från att vara elitbrottare till att sälja kost- och hälsotillskott under varumärket Elexir Pharma. Han började sin entreprenörsresa med att driva

Se avsnitt »

Mikael Nelderup, TwistBoxes

Varmt välkommen till detta avsnitt där vi pratar med Mikael Nelderup, grundare av TwistBoxes – en revolutionerande takbox som du kan rulla ihop och bära som en golfbag på ryggen. Med över 35 års

Se avsnitt »

MEDS, Björn Thorngren

I detta avsnitt träffar jag Björn Thorngren från nätapoteket MEDS. Detta är andra gången som Björn är med i podden och vill du höra hela grundarstoryn så ska du lyssna på avsnitt 18, där

Se avsnitt »
florea online

Florea, Erik Hoekstra

I detta avsnitt träffar vi Erik Hoekstra från Florea som är ett nytt och modernt trädgårdsvarumärke som vill inspirera fler till att odla genom att sälja  fröer och blomsterlökar online. Bolaget grundade Erik i

Se avsnitt »
Patrik Illerstig Carla

CARLA.SE, Patrik Illerstig

Elbilar på nätet – Carla.se I detta avsnitt träffar vi Patrik Illerstig som är VD och en av grundarna till Carla.se – en e-handlare som fokuserar på att sälja och köpa elbilar på nätet.

Se avsnitt »

Podcastvärd

Jonny Rosengren

jonny@ecommercerecruit.se

Jonny Rosengren är en entreprenör med fokus på e-handel, SEO och SEM. Han har arbetat i branschen i över tio år och har erfarenhet från både internationella företag och egna verksamheter.

Hans framgångsresa började 2008 då han parallellt med sin anställning startade ett antal sajter som publicist / bloggare. Idag har Jonnys webbsidor mer än 500 000 unika besökare varje månad.

Idag driver Jonny flera e-handelsverksamheter, publicistsajter samt är delägare och CMO på rekryteringsföretaget E-commerce Recruit.

Jonny Rosengren

Lyssna där poddar finns!