MEDS, Björn Thorngren

I detta avsnitt träffar jag Björn Thorngren från nätapoteket MEDS. Detta är andra gången som Björn är med i podden och vill du höra hela grundarstoryn så ska du lyssna på avsnitt 18, där björn berättar om hur allting började.

I detta avsnitt fokuserar vi på det som hänt under de senaste åren då de gått från cirka 100 miljoner kronor i omsättning till att nu takta 800 miljoner kronor och dessutom EBITDA-positiva.

I intervjun kommer vi in på ämnen såsom börsnotering, om externt kapital, hur lager och sortiment har utvecklats i takt med tillväxten, hur organisationen utvecklats och inte minst om hur MEDS idag arbetar med sin marknadsföring och kommunikation.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns:

Råd för framgång

I intervjun får du som vill starta egen e-handel en står mängd råd som kan vara till nytta för att lyckas. Björn gav fler råd i både förra och denna intervjun. Här är råden han gav i förra avsnittet.

  1. Välj tidigt om du ska Satsa stort eller ha det som hobby
  2. Hitta rätt team, det är a och o
  3. Se till att du löser ett unikt problem

I detta avsnitt ger han bland annat rådet att ha både egna produkter och att vara återförsäljare för andras produkter för att maximera sin produktportfölj.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Fler poddavsnitt

I varje avsnitt intervjuar vi framgångsrika grundare eller ledare av e-handelsföretag. Hör hur de alla gjort för att lyckas och inspireras av deras mot- och medgångar.

By Banoo intervju podcast

By Banoo, Persheng & Perdica Babaheidari

I detta avsnitt pratar vi med systrarna Persheng och Perdica, grundare av väskvarumärket By Banoo – ett premiumvarumärke med fokus på funktionella och stilrena jobbväskor för kvinnor. Två helt olika bakgrunder – läkare och

Se avsnitt »
Stefan Kasumovic från företaget Crazyride

CRAZYRIDE, Stefan Kasumovic

I detta avsnitt träffar vi Stefan Kasumovic som är grundare till företaget Crazyride.se. Detta är ett bolag som säljer extraljus och belysning till fordon. Han startade med 712 kronor och idag omsätter de runt

Se avsnitt »
UX design E-handel

Anna Selander, UX för E-handel

I detta avsnitt träffar vi Anna Selander, expertkonsult inom UX och grundare av byrån Bryteux. Anna har specialiserat sig på UX-design i över fem år och har en bakgrund inom kommunikation och grafisk design.

Se avsnitt »

KEJSAR, Leo och Keywan

I detta avsnitt träffar vi Leo och Keywan från bolaget Kejsar, som började med att sälja smycken till män, där den så kallade kejsarlänken var den första produkten som de lanserade. Bolaget startades först

Se avsnitt »

Podcastvärd

Jonny Rosengren

jonny@ecommercerecruit.se

Jonny Rosengren är en entreprenör med fokus på e-handel, SEO och SEM. Han har arbetat i branschen i över tio år och har erfarenhet från både internationella företag och egna verksamheter.

Hans framgångsresa började 2008 då han parallellt med sin anställning startade ett antal sajter som publicist / bloggare. Idag har Jonnys webbsidor mer än 500 000 unika besökare varje månad.

Idag driver Jonny flera e-handelsverksamheter, publicistsajter samt är delägare och CMO på rekryteringsföretaget E-commerce Recruit.

Jonny Rosengren

Lyssna där poddar finns!