KEJSAR, Leo och Keywan

I detta avsnitt träffar vi Leo och Keywan från bolaget Kejsar, som började med att sälja smycken till män, där den så kallade kejsarlänken var den första produkten som de lanserade.

Bolaget startades först som ett UF-företag i gymnasiet men Leo valde sen att satsa vidare på idén och bildade ett efter skolan ett aktiebolag. Under 2023 sålde de för 8 miljoner och nu 2024 så landar de uppskattningsvis på drygt 13 miljoner kronor.

De marknadsför sig primärt i sociala medier med stort fokus på influencer marketing där de bland annat tar fram dyra specialsmycken till kändisar för flera hundratusen kronor. De har även en väldigt spännande idé kring hur de kan maximera försäljningen under black Friday.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns:

Råd för framgång

I intervjun får du som vill starta egen e-handel en står mängd råd som kan vara till nytta för att lyckas. Här är de råd som Leo och Keywan gav i avsnittet.

  1. Uppfinn inte hjulet på nytt. Finns det en konkurrent så ta inspiration från dem men se till att göra det bättre.
  2. Allt i ens vardag är vad man gör det till. Ta tillfällen som dyker upp och se möjligheter i allt och våga fråga folk.
  3. Tänk stort från början. Tänk 10 gånger större när det gäller din arbetsinsats och gör mer än du tror behövs.
  4. Ha gärna någon att dela både börda och vinster med, så ta gärna in någon som kompletterar dig.
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Fler poddavsnitt

I varje avsnitt intervjuar vi framgångsrika grundare eller ledare av e-handelsföretag. Hör hur de alla gjort för att lyckas och inspireras av deras mot- och medgångar.

Mikael Nelderup, TwistBoxes

Varmt välkommen till detta avsnitt där vi pratar med Mikael Nelderup, grundare av TwistBoxes – en revolutionerande takbox som du kan rulla ihop och bära som en golfbag på ryggen. Med över 35 års

Se avsnitt »

Jimmy Månsson, Elexir Pharma

Kosttillskott via andras e-handel I detta avsnitt träffar vi Jimmy Månsson som gick från att vara elitbrottare till att sälja kost- och hälsotillskott under varumärket Elexir Pharma. Han började sin entreprenörsresa med att driva

Se avsnitt »
Lexington Kristina Lindhe

Lexington, Kristina Lindhe

I detta avsnitt träffar vi Kristina Lindhe, som tillsammans med sina partners grundande Lexington Company 1997. Under två decennier byggde hon upp ett globalt varumärke med rötter i New England-stilen. I detta avsnitt så

Se avsnitt »
martina sahl eldstickan

Eldstickan, Martina Sahl

Framgång utan en brinnande strategi   I detta avsnitt träffar vi Martina Sahl från företaget Eldstickan. Detta är ett bolag som säljer inredningsprodukter kopplat till eld och brandsäkerhet. Martina är en person som kör

Se avsnitt »

Anton Karlsson, Vasafiskerian

I till detta avsnitt vi pratar vi med Anton Karlsson, en av grundarna till Vasafiskerian, där han ansvarar för e-handeln och den digitala marknadsföringen. Vasafiskerian säljer färskfryst fisk och skaldjur och startades så sent

Se avsnitt »

KEJSAR, Leo och Keywan

I detta avsnitt träffar vi Leo och Keywan från bolaget Kejsar, som började med att sälja smycken till män, där den så kallade kejsarlänken var den första produkten som de lanserade. Bolaget startades först

Se avsnitt »

E-handel med SmartaSaker

I detta avsnitt träffar vi Ella Stemme från företaget SmartaSaker. Bolaget började sälja via e-handel redan 2006 och omsätter idag 63 miljoner kronor. De fokuserar på att ha lösningar för allt – och säljer

Se avsnitt »
By Banoo intervju podcast

By Banoo, Persheng & Perdica Babaheidari

I detta avsnitt pratar vi med systrarna Persheng och Perdica, grundare av väskvarumärket By Banoo – ett premiumvarumärke med fokus på funktionella och stilrena jobbväskor för kvinnor. Två helt olika bakgrunder – läkare och

Se avsnitt »

Podcastvärd

Jonny Rosengren

jonny@ecommercerecruit.se

Jonny Rosengren är en entreprenör med fokus på e-handel, SEO och SEM. Han har arbetat i branschen i över tio år och har erfarenhet från både internationella företag och egna verksamheter.

Hans framgångsresa började 2008 då han parallellt med sin anställning startade ett antal sajter som publicist / bloggare. Idag har Jonnys webbsidor mer än 500 000 unika besökare varje månad.

Idag driver Jonny flera e-handelsverksamheter, publicistsajter samt är delägare och CMO på rekryteringsföretaget E-commerce Recruit.

Jonny Rosengren

Lyssna där poddar finns!