Juniper

Juniper, Mathilda Wibom Westerberg

E-handel med känslan från ett Boutique Hotel

 

I detta avsnitt träffar vi Mathilda Wibom Westerberg som driver sitt bolag Juniper på distans från upper west side på manhattan new york. Juniper säljer sängkläder och liknande produkter med känsla från ett Boutique Hotel i södra Europa. Med personlig kommunikation har hon lyckats bygga ett starkt community här hemma i Sverige där många av bolagets kunder till och med svarar personligt på hennes nyhetsbrev. Bolaget omsatte förra året 10 miljoner kronor.

Även om Juniper idag är väletablerat så har de längst med vägen stött på flera kluriga och lärorika problem med bland annat kapitalanskaffning och svårigheter att få hem produkter av rätt kvalité i rätt tid. I intervjun får ni höra allt om hur Mathilda lyckats lösa problem som uppstått längst med vägen och om hur hon med sin personliga bolagsstrategi hittat ett unikt sätt att marknadsföra sig och nå ut i bruset.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns.

Råd för framgång

Mathilda ger i intervjun även 3 råd till alla som vill lyckas med sitt e-handelsföretag. Råden är:

  • Fokusera på det viktiga och planera din tid. När du kommit i gång med din business så är det lätt att fokusera på fel saker. Hitta därför en strategi för att lägga din tid på saker som verkligen flyttar bolaget framåt.
  • Stressa inte fram en lansering MEN vänta inte tills allt är klart. Om du lanserar idag eller om några månader är inte viktigt i slutändan, det viktigaste är att det blir bra. Saker blir dock aldrig perfekta så vänta inte för länge i tron att det alltid kan bli bättre. Då finns det en risk att du aldrig blir färdig.
  • Våga sträcka ut en hand. Som företagare är man ofta ensam, särskilt innan man har ett team. Våga fråga människor i din närhet eller ta kontakt med någon som du ser upp till.
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Fler poddavsnitt

I varje avsnitt intervjuar vi framgångsrika grundare eller ledare av e-handelsföretag. Hör hur de alla gjort för att lyckas och inspireras av deras mot- och medgångar.

florea online

Florea, Erik Hoekstra

I detta avsnitt träffar vi Erik Hoekstra från Florea som är ett nytt och modernt trädgårdsvarumärke som vill inspirera fler till att odla genom att sälja  fröer och blomsterlökar online. Bolaget grundade Erik i

Se avsnitt »

Under Your Skin, Lovisa Hahn

Under Your Skin – Oväntad framgång   I detta avsnitt träffar vi Lovisa Hahn som tillsammans med sin mamma grundade bolaget Under Your Skin 2016. De startade direkt en e-handel men för att få

Se avsnitt »
Lexington Kristina Lindhe

Lexington, Kristina Lindhe

I detta avsnitt träffar vi Kristina Lindhe, som tillsammans med sina partners grundande Lexington Company 1997. Under två decennier byggde hon upp ett globalt varumärke med rötter i New England-stilen. I detta avsnitt så

Se avsnitt »
Jorge Castro SEO optimera din e-handel för 2025

Jorge Castro SEO

I detta avsnitt träffar vi SEO-gurun Jorge Castro. Avsnittet är fullspäckat med innehåll om hur du kan framtidssäkra ditt SEO-arbete, om do och don´ts när det kommer till SEO-arbete och AI samt om hur

Se avsnitt »

Mikael Nelderup, TwistBoxes

Varmt välkommen till detta avsnitt där vi pratar med Mikael Nelderup, grundare av TwistBoxes – en revolutionerande takbox som du kan rulla ihop och bära som en golfbag på ryggen. Med över 35 års

Se avsnitt »

Podcastvärd

Jonny Rosengren

jonny@ecommercerecruit.se

Jonny Rosengren är en entreprenör med fokus på e-handel, SEO och SEM. Han har arbetat i branschen i över tio år och har erfarenhet från både internationella företag och egna verksamheter.

Hans framgångsresa började 2008 då han parallellt med sin anställning startade ett antal sajter som publicist / bloggare. Idag har Jonnys webbsidor mer än 500 000 unika besökare varje månad.

Idag driver Jonny flera e-handelsverksamheter, publicistsajter samt är delägare och CMO på rekryteringsföretaget E-commerce Recruit.

Jonny Rosengren

Lyssna där poddar finns!