Grillkung - pizzaugnar och grillar för miljoner
E-COMMERCE SUCCESS
AVSNITT #57
Grillkung, Sebastian Virta
De tog även tidigt fram ett eget varumärke som främst består av utekök, gjutjärn till hamburgare och tillbehör. En av de saker som gjorde att omsättningen verkligen tog fart var att de tidigt hakade på pizzaugnstrenden.
Mycket av trafiken drevs i början via prisjakt och pricerunner samt genom att Sebastian själv lärde sig hur han fick upp produkter på google shopping. Han hade även under långt tid, och till viss tid än idag, en direktlinje in till mobilen för sina stamkunder.
Idag omsätter Grillkung runt 50 miljonor kronor med god lönsamhet. Han är inte supersugen på att etablasera sig i nya länder men det finns ändå en liten tanke på att expanera till den norska och finska marknaden.
Lyssna på intervjun här eller där poddar finns.Råd för framgång
Sista i intervjun ger Sebastian 3 stycken råd till dig som vill skapa en framgångsrik e-handel:
- Lär dig vad du ska sälja. Använd produkterna och se till att du kan ge bättre service än vad kunderna förväntar sig.
- Sälj något som är svårare att sälja så att konkurrensen är lägre. Kläder exempelvis säljs av så otroligt många vilket gör det svårt att slå igenom i bruset.
- Var bredd på att det är mycket jobb och att du kan behöva jobba väldigt mycket och hårt under lång tid.
Podcastvärd
Jonny Rosengren
jonny@ecommercerecruit.se
Vill du lyssna på fler avsnitt så sök efter E-commerce SUCCESS där du brukar lyssna på poddar. Du kan även besöka vår huvudsida via länken här nedan där du hittar alla avsnitt.
Låt oss hjälpa ditt företag också!
#GrowWithPassion