Porträtt:
Emma Carlson

Emma Carlson vann priset som Årets Marknadsförare i E-star Awards 2020. Vinsten känns fortfarande overklig och hon är grymt glad för priset. Hon strävar alltid efter att bli bäst men påpekar att det inte är en personlig vinst, utan en pris som hela laget ligger bakom. 

Motivering, Årets Marknadsförare 2020:

Emma har under det senaste året inte bara fått varumärket MM Sports att växa, synas och höras, utan hon har även engagerat sina medarbetare till att tänka, andas och vara MM Sports! Hon har ett engagemang, driv och vilja att alltid föra MM Sports framåt. Hon är in it to win it vad hon än tar sig an och älskar att skapa någonting från ingenting. Som idéspruta, kreatör och strateg är hon en stark byggsten i att ta varumärket och sitt team till nya höjder!

Min bakgrund

Jag heter Emma, är 29 år, född och uppvuxen i Jönköping. Jag började väldigt tidigt med både handboll och fotboll vilket varit en stor del av mitt liv. Jag har så länge jag kan minnas alltid älskat sport, träning, hälsa och tävling i alla dess former. När jag sedan drog av korsbandet för andra gången fick jag motvilligt lägga skorna på hyllan. Efter gymnasiet började jag plugga företagsekonomi och affärsjuridik för att sedan ta en sväng till USA för att plugga ledarskap för att i nästa tur avsluta studierna med en master från Handels i Göteborg. Under min tid på Handels fick jag kontakt med MM Sports som också blev mitt partnerföretag. Därefter blev jag erbjuden en tjänst på MM Sports och har varit med på resan sen dess. MM Sports var tidiga inom e-handel och har alltid varit en viktig del av tillväxten vilket då blev en naturlig del i min roll.
Emma Carlson årets marknadsförare

Vad är roligt med ditt jobb?

”Det finns absolut inget roligare än marknadsföring i sig då det finns så obegränsat med möjligheter. Det finns fler kreativa vägar och mer data till hands än någonsin. Sedan är det självklart väldigt kul att skapa själva övertygelsen och försöka få andra att förstå hur bra vårt varumärke är men framförallt när man upptäcker att mottagaren har tagit emot och förstått budskapet.”

En dag på jobbet...

Dagen består för det mesta av en kombination mellan möten och stämma av olika projekt med teamet. Jag har både en strategisk och väldigt operativ roll och är därför involverad många olika delar av bolaget. Det är ett väldigt klassiskt svar men det finns verkligen ingen dag som är den andra lik.

För att bli duktig på marknadsföring tror jag det krävs att det som du tar dig tid för – se till att du känner något för det också utöver det affärsmässiga, t.ex. val av bransch eller företaget i sig. Någonting du brinner för, antingen via hjärtat eller att det bara känns lite extra bra magen. Det är kombinationen av hjärna, hjärta och mage som gör att du kommer kunna prestera allra bäst och som gör att du kommer kunna skapa bättre förutsättningar att nå ut med budskapen i din marknadsföring.

En dag på jobbet blir så mycket lättare när man omger sig med rätt sorts människor, har högt i tak och inte har någon prestige i någon del av arbetsprocessen. Detta gör också mitt jobb att fatta besluten ganska enkelt. Sammantaget har detta gjort att vi har lyckats flyttat fram våra positioner i vårt varumärkesbyggande. Det ska nu bli väldigt kul att fortsätta bygga vidare på denna resa!

OM MM SPORTS

MM Sports är en av Nordens största leverantörer av kosttillskott och bolaget har utvecklats starkt sedan verksamheten startade 2002. Deras breda sortiment innefattar både träningskläder och högkvalitativa kosttillskott.

MM sports Marknadsföring

Kontakta oss

Erfarna rekryterare, erfarna inom e-handel - vi hjälper dig att hitta rätt

Telefon: 010 - 199 35 50
E-post: info@ecommercerecruit.se
Adress: Lilla Torg 4, Malmö
Adress: Kungsgatan 37, Stockholm