Porträtt:
Elnaz Nahani
Elnaz Nahani vann 2021 pris som årets E-commerce Manager för sin prestation på Xeed. Meddelandet om vinsten gjorde henne glad samtidigt som hon fick en extra kick av tacksamhet från tanken på att så många valt att rösta på henne.
Motivering, Årets E-commerce Manager 2021
Elnaz har, under stor tidspress, varit med och tagit fram ett helt nytt varumärke, XEED, som lanserades i början 2020. Utan någon förkunskap har hon lyckats tillgängliggöra proffsprodukter till konsumenters trädgårdar på ett fantastiskt sätt. Hon har fått gödsel och gräsfrön till att bli något spännande, sexigt och exklusivt, och inte bara framställt det i en tråkig plastsäck som varken ser särskilt lockande ut eller som särskiljer sig från mängden. Hon tar sig an rollen som att det vore hennes eget bolag och hon har ett otroligt driv som smittar av sig på både mig och mina kollegor. Under 2021 har hon fortsatt utveckla varumärket och den digitala affären i raketfart. Om det är något hon förtjänar så är det att bli utsedd till årets E-commerce Manager då det är något som hon kan allra bäst!
Inget är omöjligt
Jag skulle beskriva mig själv som en driven person som älskar utmaningar. Min resa började inom sälj för ungefär 16 år sedan och under hela min resa har jag haft turen att jobba med personer som har trott på mig och gett mig rätt förutsättningar för att utvecklas i min karriär.
När jag blev tillfrågad att söka min nuvarande tjänst så var det inte en självklarhet direkt, såklart finns det en del att väga och fundera över när man byter jobb men jag träffade rätt person, min nuvarande chef & VD för bolaget Kristoffer Palmlund. Att redan då på första intervjun få den där ”yes” känslan, så kan man inte annat än att ta jobbet. Resan har varit lång, rolig och minst sagt utmanande men med rätt verktyg, personer och kollegor så finns det inget som är omöjligt.
Hur skulle du beskriva en vanlig arbetsdag?
Det bästa med att jobba med E-handel & marknadsföring är att ingen dag är den andra lik.
Jag har dock mitt sätt att starta dagen på och det är att göra en priolista varje morgon. Det kanske tar mig 5 min att göra men den listan underlättar och organiserar min dag. Därefter går jag igenom mina mail och tar tag i akuta mail sedan rullar dagen på utefter vad som står i min checklista så länge inget annat dyker upp.
Vilka råd skulle du vilja ge till någon som vill lyckas inom e-handel?
Ta till dig all kunskap du får och agera. Vad som funkar för någon annan kanske inte funkar för just dig men då har du iallafall testat.
Håll dig uppdaterad när det kommer till E-handelstrender för man kan aldrig veta för mycket. Att sälja en produkt kan nästan alla göra men att lyckas bygga ett välkänt varumärke och nöjda kunder är det svåra jobbet. Fokusera på företagets mål och USPar och lägg din tid och engagemang kring det.
Sist men inte minst våga jobba agilt, bara för att man en gång har tagit ett beslut betyder inte att man inte kan ändra det under resans gång.
Om XEED
I över 40 år har vi på Svensk Jordelit AB levererat produkter av proffskvalitet till golfbanor och fotbollsplaner runtom i Sverige. Det är viktigt för oss att det vi levererar är noga utvald och anpassat efter våra kunders behov. Vår kunnighet och expertkunskap inom grässkötsel gör att vi alltid ligger steget före med att välja rätt produkter.