Philip Isberg

Philip Isberg, Dropshipment

Tjäna pengar på dropshipment

 

I detta avsnitt träffar vi Philip Isberg – en expert inom e-handel och dropshipment. Han har under de senaste åren startat 100-tals butiker där han framgångsrikt marknadsfört och sålt produkter för miljontals kronor.

Varje butik har 3 dagar på sig att bevisa sig med hjälp av en budget på 3000 kronor – funkar produkten inte så läggs den omedelbart ner. Detta gör han i rasande tempo och han testar idag cirka 5 nya butiker i veckan. För något år sedan satte Philip upp målet att nå 1 miljard kronor i omsättning under 2023.

I denna intervju får ni höra allt om hans bakgrund, hur han lärde sig dropshipment och om vad som är best practice för att sälja och marknadsföra produkter i stora volymer under kort tid.

Lyssna på intervjun här eller där poddar finns.

Råd för framgång

Philip ger i intervjun även 3 råd till alla som vill lyckas med sitt e-handelsföretag. Råden är:

  • Låt marknaden bestämma. Var inte för emotionellt investerad även om du ska sälja på känslor. Gillar inte marknaden produkten så lägg ner.
  • Folk ska känna sig förstådda, men prioritera inte att försöka få dem att förstå. Skillnaden är att du ska tala till deras känslor i stället för att försöka övertala dem.
  • Jaga bra problem. Var inte orolig för vad som händer om det går fel. Får du 100 returer så se det positivt – du har ju sålt en väldans massa produkter för att kunna få returerna.
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Fler poddavsnitt

I varje avsnitt intervjuar vi framgångsrika grundare eller ledare av e-handelsföretag. Hör hur de alla gjort för att lyckas och inspireras av deras mot- och medgångar.

By Banoo intervju podcast

By Banoo, Persheng & Perdica Babaheidari

I detta avsnitt pratar vi med systrarna Persheng och Perdica, grundare av väskvarumärket By Banoo – ett premiumvarumärke med fokus på funktionella och stilrena jobbväskor för kvinnor. Två helt olika bakgrunder – läkare och

Se avsnitt »

Anton Karlsson, Vasafiskerian

I till detta avsnitt vi pratar vi med Anton Karlsson, en av grundarna till Vasafiskerian, där han ansvarar för e-handeln och den digitala marknadsföringen. Vasafiskerian säljer färskfryst fisk och skaldjur och startades så sent

Se avsnitt »
florea online

Florea, Erik Hoekstra

I detta avsnitt träffar vi Erik Hoekstra från Florea som är ett nytt och modernt trädgårdsvarumärke som vill inspirera fler till att odla genom att sälja  fröer och blomsterlökar online. Bolaget grundade Erik i

Se avsnitt »
Juniper

Juniper, Mathilda Wibom Westerberg

E-handel med känslan från ett Boutique Hotel   I detta avsnitt träffar vi Mathilda Wibom Westerberg som driver sitt bolag Juniper på distans från upper west side på manhattan new york. Juniper säljer sängkläder

Se avsnitt »

Mikael Nelderup, TwistBoxes

Varmt välkommen till detta avsnitt där vi pratar med Mikael Nelderup, grundare av TwistBoxes – en revolutionerande takbox som du kan rulla ihop och bära som en golfbag på ryggen. Med över 35 års

Se avsnitt »

Podcastvärd

Jonny Rosengren

jonny@ecommercerecruit.se

Jonny Rosengren är en entreprenör med fokus på e-handel, SEO och SEM. Han har arbetat i branschen i över tio år och har erfarenhet från både internationella företag och egna verksamheter.

Hans framgångsresa började 2008 då han parallellt med sin anställning startade ett antal sajter som publicist / bloggare. Idag har Jonnys webbsidor mer än 500 000 unika besökare varje månad.

Idag driver Jonny flera e-handelsverksamheter, publicistsajter samt är delägare och CMO på rekryteringsföretaget E-commerce Recruit.

Jonny Rosengren

Lyssna där poddar finns!